Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 23 augustus 2011

Feedback en contact

Dag lieve mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil namelijk graag weten wat je  van deze blogs vindt en hoe ik ze kan verbeteren/ wat je graag terug zou willen zien.

Ik stel het op prijs als je me feedback geeft.

Toch eerst nog een kleine overpeinzing zoals jullie van mij gewend zijn: hoe vaak geef jij feedback? En wat is het voor jou? Of gewoon een compliment? Hoe vaak geef je die?
Weet je wat mij opvalt: we maken erg weinig contact met elkaar en nemen te weinig tijd voor het geven van feedback en complimenten. In aanvulling op een eerdere blog: we zijn druk. Te makkelijk gaan we uit van het feit ‘dat de ander wel weet hoe ik erover denk’, ‘dat het toch voor de hand ligt dat..’.

Jammer: contact, feedback en complimenten zijn de smeerolie van relaties zowel werk als privé. Je wereld wordt er groter door en je kan ervan groeien (geven en ontvangen!).
Ik schrijf al een tijdje deze meditaties en krijg regelmatig feedback: dank! Toch vandaag een persoonlijke uitnodiging aan jou om me feedback te geven. Omdat ik graag wil groeien, omdat ik graag iets wil maken waar jij wat aan hebt, omdat ik het belangrijk vind om contact te hebben en omdat ik ook mijn bedrijf Dare to Dive en mijn werkzaamheden hierin wil laten groeien.

Kom maar op! Schrijf me wat je wil en mocht je hulp nodig hebben, hier een aantal vragen ter inspiratie:
1.       Hoe vind je deze dinsdagmeditaties? Lees je ze? Mis je iets? Wil je een onderwerp aandragen? Heb je er iets aan?
2.       Wat kan ik verbeteren?
3.       Hoe zou je mij/ mijn werk aanbevelen?
4.       Wat is de waarde voor je van de mails?
5.       Hoe voel je je?
En dan, door alle donderbuien en onweer heen een kalme ontspanningsmeditatie (ook goed te gebruiken bij figuurlijke donderbuien en onweer..):
Ga liggen wanneer mogelijk, meditatiehouding zittend kan ook. Haal een aantal malen bewust en rustig adem. Besluit dit moment nu te nemen, dingen hiervoor en straks laat je rustig los. Ga dan met je aandacht naar je grote teen van je rechtervoet, blijf er ongeveer 3 seconden bij en loop dan met je aandacht de rest van je tenen af. Bovenkant voet, onderkant voet, enkel, kuit, scheenbeen, knie, bovenbeen, lies, heup, flank, oksel, schouder, bovenarm, elle boog, pols, bovenkant hand, palm, duim en al je vingers. Doe dit ook met links. Ga dan met je aandacht naar je zitvlak, bekken, buik, middenrif, onderrug, boven rug, keelgebied en je hoofd. Let op: de volgorde is logisch maar niet erg als je wat verwisselt. Het gaat er om dat je in aandacht een paar seconden bij dit deel bent. Niet te lang, niet erover nadenken, dan weer verder.
Wanneer je zo je hele lichaam beent afgelopen, adem je een aantal keren bewust en ontspannen in. Spanning kan je op een uitademing loslaten. Voel hoe je zo jezelf in een volledige ontspanning hebt gebracht. Sluit af  en ga met nieuwe energie door met je feedback aan mij. Bedankt voor je tijd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten