Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 15 december 2015

Goed doen


Ik voelde me ontzettend kwaad en had haar dat eens even goed duidelijk gemaakt. Was ze nou helemaal betoeterd? Je kan veel kanten op met mij maar ook bij mij kan je te ver gaan. Dus had ik haar piekfijn uitgelegd dat het zo niet werkte. Haar zou ik vanaf nu negeren. Gewoon geen aandacht meer aan besteden. Dat kon redelijk want hoewel we dichtbij elkaar wonen, had ik niet echt met haar te maken. Afsluiten dus die boel!
Tot ik haar op een dag tegenkwam in de lift en ze me allervriendelijkst aansprak. Dat ze mijn berichten waardeerde maar of ik kon begrijpen dat ze met veel zaken bezig was. Dat het dus niet persoonlijk bedoeld was maar dat ze me hartelijke bedankte voor toekomstige (overigens zeer gewaardeerde) berichten. Gepuzzeld verliet ik de lift….. Wat was hier in hemelsnaam aan de hand?
Ik had een heel aangename fout gemaakt: na onze ruzie had ik haar al een aantal weken zeer openhartige en oprechte berichten gestuurd per mail. Ik had mezelf aan haar laten zien, zonder dat ik het door had! Ik had haar naam verward met een ander en daardoor haar mailadres toegevoegd aan de lijst met ontvangers van deze blog. Onbewust had ik een vriendelijk gebaar naar haar gemaakt. En zelfs dan gelden de universele wetten van geluk en liefde: positieve energie volgt op positieve energie volgt op positieve energie.
We lopen tegen het einde van het jaar. Voor mij altijd een periode van terugkijken wat er gebeurd is en hoe het met me gaat. En zoals bij ieder is het een hobbelig pad. Met mooie uitzichten, gekke bochtjes en af en toe een dal. Ik probeer mezelf zo leeg mogelijk te maken zodat het nieuwe jaar met alle mogelijkheden vol kan binnen stromen. En in deze overwegingen kwam dit verhaal naar boven.
Het leerde me de kracht van vergeving, van goed doen. Zelfs zonder dat ik bewust de actie koos in dit moment. Het geeft me vertrouwen en kracht om dit nog eens te voelen op momenten dat ik tegen een gevoel van verdriet, boosheid of angst aanloop. En ik beslis in volle overtuiging dat ik juist in de heel moeilijke momenten waarop ik me diep geraakt voel van verdriet en pijn, om juist dan te vertrouwen op de universele wetten van geluk, liefde en positieve energie.
Ik wens je een prachtige tijd toe. Van naar binnen gaan, vergeven in liefde, allereerst en voorop je zelf. Ik wens je liefs.
Eindejaarsmeditatiewandeling
Op zondag 27 december 2015 is er om 12.00 een meditatiewandeling in het Bilderbergbos in Oosterbeek. Je bent van harte uitgenodigd mee te lopen. We sluiten het jaar 2015 af en maken ruimte voor het nieuwe jaar. Meld je hier aan: http://selmafalk.com/pages/contact.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten