Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 24 september 2013

Your fifteen minutes!

De laatste twee weken volg ik met veel plezier de mantra meditatie cyclus van Deva Premal. Het helpt me en geeft me heel veel plezier. Een kwartier per dag voor jezelf invullen is iets wat ik iedereen aanraad. Kies bewust. Voor een moment dat je rust vergroot, je gedachten even stopt en je bewustzijn wakker maakt. Wat het is, is totaal niet van belang. Wanneer je maar bewust kiest en je aandacht richt.

Wanneer ik dit benoem in mijn trainingen antwoorden veel mensen dat ‘hun’ moment ’s avonds is. Wanneer alles gedaan is, de kinderen op bed liggen en dan even lekker hangen voor de TV. Misschien ben jij een uitzondering maar veel mensen rusten totaal niet uit van TV kijken. Onze hersenen worden voortdurend aan het werk gezet en geprikkeld en de tijd raast verder. Voordat je het weet is het voorbij een redelijke bedtijd en heb je niks interessants gezien. Ik zou TV kijken dan ook niet rekenen tot een ideale invulling van een kwartier tijd voor jezelf.

Gezien de dagelijkse drukte waarmee we geconfronteerd worden zou je doel van het kwartier kunnen zijn: rust vinden. Even ‘resetten’. Even de stroom van gedachten, emoties en informatie onderbreken.
Ik vind die rust in meditatie, het verbaast je niet. Steeds weer ervaar ik een grote dankbaarheid om in contact te zijn met mijn kern. Daar de rust te vinden om grote groepen te trainen, moeilijke emoties te hanteren, plezier te maken en liefde te delen. Om me bewust te zijn van mijn kracht, verbinding te maken en voelen met anderen. Emoties en pijn te ervaren op een manier die me niet overspoelt. Om vervolgens weer verder te huppelen.
Hup: het leven door!
Wat doe jij in jouw kwartier??

Je vindt de 21-daagse cyclus hier: http://www.devapremalmiten.com/

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten