Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 13 november 2012

Denken


… en terwijl ze loopt, denkt ze,
Aan waarnaar toe en wat gister beter had gekund.
Terwijl hij kookt, denkt hij,
Aan de problemen van zijn dochter en wat hij zou kunnen doen.
Terwijl ze werkt, denkt ze,
Aan mooie verbeterplannen en onderlinge verbanden.
Terwijl hij sport, denkt hij,
Aan vroeger, een beter lijf, en waarom hij niet gewoon stopt met slecht eten.
Terwijl ze rommelt in de tuin, denkt ze,
Aan de gesprekken die ze voerde, wat ze ook had kunnen zeggen.
En vooral als ze in bed liggen, denken ze,
Aan nogal veel! De dag ervoor, de plannen erna, ze slapen slecht. 
Gevangenen van hun gedachten. Voortdurend volgend als gewillige slaven. De gedachten die de weg versperren naar contact met het pure, innerlijke zelf. Rust en kracht.
1 beslissing verwijderd van het aangaan van pure verbinding. Met zichzelf als en met anderen om hun heen. Ik vind mijn hart. Ik laat mijn gedachten los. Ik maak contact.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten