Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 19 juli 2011

Steve Winwood & Eric Clapton: Will find their way home!

Come down from your throne, leave your body alone. Somebody must change.
You are the reason I've been waiting for so long. Somebody holds the key.

Well, I'm near the end, and I just ain't got no time.
And I'm wasted, and I can't find my way home.

Steve Winwood & Eric Clapton, Can’t find my way home

Klik vooraf op deze link en wie weet ben je ook even in vervoering….http://www.youtube.com/watch?v=VT-SFgkVlno

Lieve mensen,

Ongetwijfeld heeft Steve Winwood de tekst van bovenstaande song anders bedoeld maar wanneer ik dit lied hoor, de muziek, stem, gitaar die recht mijn hart invliegt, dan denk ik steeds maar 1 ding: ga rustig zitten, mediteer en je vindt je veilige thuis in jezelf. Dat zeg ik dan ook tegen mezelf. Misschien is het beroepsdeformatie, een geloofsovertuiging of iets anders. Ik weet het niet maar ik weet wel dat mijn gevoel, mijn groei en mijn gedachtes in/ door en rondom mediteren rechtstreeks uit mijn hart komen.

Mede daarom ben ik ook zo blij en trots dat ik jullie vandaag kan vertellen over het mooie 6-daagse programma ‘Speel je Spel’ dat in november dit jaar van start gaat. Samen met een paardencoach en een storyteller bieden we een programma aan waarin plezier door en in persoonlijke groei centraal staat. We gebruiken hiervoor paardencoaching, mediteren en storytellen.
Je vindt hier meer informatie over het programma: http://www.daretodive.nl/Pages/Artikel%20Speel%20je%20Spel.html

Vrijdag 2 september aanstaande vindt de introductiemiddag (13.30-16.30) plaats waar je kan kennismaken met de coaches en een indruk krijgt over het programma. Je kan je hiervoor aanmelden maar wacht niet te lang. Er zijn geen kosten verbonden aan de introductiedag. Aanmelden kan via deze site: http://www.daretodive.nl/Pages/Contact.html

Advertentie in de Happinez van deze maand.
Ontwerp: http://www.ontwerpruim.nl/ Foto: Kevin Rijnders

De meditatie:

Wanneer je op de link voor muziek drukt, hoor je een prachtige mantra gezongen door Deva Premal. Gebruik deze muziek vandaag.  http://www.youtube.com/watch?v=d63COahIpVM
Lees hier meer informatie over wat een mantra is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mantra

Ga ontspannen en alert zitten. Voeten op de grond, contact met je zitbotten, schouders laag. Ontspan je gezicht. Breng je aandacht naar je ademhaling en volg deze met zeer gerichte en bewuste aandacht. Laat eventuele spanning op een uitademing los. Luister dan bewust naar de muziek. Misschien kan je bemerken wat er in je lichaam verandert wanneer je je aandacht bewust op de muziek richt. Laat je vervolgens meevoeren met de muziek: misschien zie je het als een zee, een groene wei of een bos waar je rustig naar toe beweegt. Laat gewoon gebeuren wat er gebeurt maar maak deze reis bewust: wanneer er andere gedachtes tussendoor komen, breng dan met concentratie en je ademhaling jezelf weer terug naar het pad waarover je reist. Kijk wat je tegenkomt. Zonder oordeel of waarde.
Ontdek of je op een plek aankomt in jezelf waar je rust, vrede, licht en/ of liefde kan ervaren. Blijf hier in volledige aandacht en laat deze plek steeds groter worden. Gebruik je ademhaling.

Na afloop verdiep je je ademhaling, beweeg je rustig je vingers en tenen en maak je weer contact met je lichaam. Geniet van het vervolg van je dag en van jezelf. Deel dit met anderen.

Heb je tips en adviezen? Graag! Laat ze me weten.

Geïnteresseerd in (meditatie)training of begeleide meditatielessen bij jou op het werk? Bel voor meer informatie of een proefles: 06-33221153.
Dare to Dive: training en coaching

Geen opmerkingen:

Een reactie posten