Selma Falk

Selma Falk

dinsdag 23 september 2014

De mooiste dalen!


‘Ik ben er niet van gediend dat u dat op die manier doet en ik vraag u dan ook met klem daarmee op te houden.’ Mijn stem klinkt schril en mijn snel kloppende hart strijdt met mijn adem om een plek veel te hoog in mijn borst. Ik krijg het warm en vermoed dat mijn wangen rood worden. Ik sta (nog wel op beide voeten gelukkig) op hoge poten mijn punt te maken en voel me boos.
Ineens realiseer ik me al bovenstaande sensaties en besef me dat ik de boze en negatieve energie van de ander heb overgenomen. Tijd om weer terug te keren naar mezelf. Even ademhalen….

Iedereen staat in meer of mindere mate open voor de mensen, sferen en energieën om zich heen. Je herkent ongetwijfeld dat je je op bepaalde plekken lekkerder voelt, dat sommige mensen ‘je beter liggen’ en misschien herken je ook boven omschreven situatie waarin je je realiseert dat je bijvoorbeeld veel heftiger reageert dan normaal (is degene die naar boven komt wanneer je je auto bestuurt dezelfde persoon die ontspannen aan het eten is/ zijn hond uitlaat of zijn kinderen voorleest??).
Een heleboel ouderen en (vooral) kinderen zijn extra gevoelig voor datgene wat er om hen heen gebeurt. Hooggevoeligheid wordt het ook wel genoemd. Iets meer dan ieder ander moeten zij bewust omgaan met wat ik noem hun eigen tuinonderhoud: wat komt er in en wat moet gesnoeid en verwijderd. Hier bewust mee omgaan is een ontwikkelproces van vallen en opstaan waarin je steeds alleen maar kan leren.
De reacties van hooggevoeligen kunnen misschien wel eens vreemd overkomen. Ze reageren op voor jou onbegrijpelijke wijze geprikkeld, worden ziek van een ruimte, situatie of baan en in jouw optiek wordt er soms wel heel zwaar aan dingen getild. ‘Zet het gewoon van je af’! Met wat extra aandacht en training is dat inderdaad voor iedereen fijn om te doen.
Onderschat niet de kansen en mogelijkheden. Van krachtige verbindingen en diepe gevoelens. In sommige beroepen en situaties onontbeerlijk en uitermate nuttig. Mijn werk als coach en trainer leidt tot de mooiste inzichten, ontmoetingen en soms onverwachte resultaten juist vanwege mijn gevoeligheid. En aan potentiële opdrachtgevers leer ik steeds beter uit te leggen dat de tijd en vertrouwen in de begeleiding leidt tot een persoon die steviger staat, helderder communiceert, goed luistert en in staat is om verbinding te maken met zichzelf en zijn omgeving.
Onderzoek eens in hoeverre jij dingen van anderen om je heen oppikt en wat jouw gevoeligheid je oplevert in het dagelijks leven.  Wil je leren er beter mee om te gaan, het eerder herkennen en daarmee jezelf optimaal ontplooien? Doe dan vrijdag 24 oktober mee met de trainingsdag in de buurt van Renkum. Paardencoaching en meditatie. Meer vind je hier
En als je alvast  wilt beginnen:
1.       Train je bewustwording door je eigen gevoelens, gedachten en lichamelijke sensaties te herkennen en benoemen
2.       Houd een dagboekje bij waarin je kort voorbeeldsituaties omschrijft waarin je verder wegging van je eigen kern ten gevolge van je omgeving

3.       Mediteer (ga zitten met een rechte rug en volg je ademhaling) vijf minuten per dag

4.       Visualiseer  jezelf in een grote lichte cirkel, onder je voeten door en over je hoofd heen. Jij bepaalt wat er in en uit komt

5.       Geniet, leef,  huil en verbind. We zijn er allemaal voor elkaar. Steek een hand uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten